Friday, December 03, 2010

Laptop Idaman..!

Laptop? Sape yang takmo laptop kan? Masa zaman dulu, laptop memang besar gedabak, fungsi pun tak seberapa. Orang lain pun pasti akan memanjangkan leher taraf zirafah coz nak tengok orang yang sedang bimbit laptop tu. Tapi tu dulu, sekarang ni, kita boleh tengok pelbagai jenis/rupa/bentuk/fungsi laptop. In addition, kalau kita pergi ke mana-mana pun, pasti ada orang yang bimbit laptop masing-masing. Termasuk jugak ngan bebudak, muda2 dah ada lappy sendiri. Ok, berbalik kepada tajuk utama post nih. Berikut merupakan beberapa laptop yang menjadi idaman aku selama ini...

Pilihan #1 - APPLE MacBook Pro 13' (RM 3899 - 4899)







Pro

- Design yang cantik, elegan, exclusive, bergaya, bla3
- Fungsi yang superb, pelbagai jenis aplikasi berguna
- Graphic yang cool giler
- Unik dari yang lain

Kontra

- Harga mahal
- Kos servis yang agak tinggi
- Jarang digunakan & terjual di Malaysia
- Cepat panas

Tapi, kalau yang ni tak boleh, yang kat bawah tu pun takpe gak..



Pilihan #2 - Sony Vaio EA Series (RM 2399 - 4699)




Pro

- Design & colour yang fancy/attractive/tempting
- Full HD Screen
- Blu-ray disc compatible
- Proceeser yang pantas dan cekap

Kontra

- Skrin amat sensitif, mudah rosak
- Aksesori yang agak mahal

Tapi, kalau yang ni tak boleh, yang kat bawah tu pun takpe gak..


Pilihan #3 - DELL Studio XPS 16 (RM 3339)




Tapi, kalau yang ni tak boleh, yang kat bawah tu pun takpe gak..


Pilihan #4 - ASUS N82jq (RM 3699)




Tapi, kalau yang ni tak boleh, yang kat bawah tu pun takpe gak..


Pilihan #5 - ACER Aspire Timeline X 4820 T (RM 2999)


Konklusinya, aku harap sangat2 nak miliki salah satu laptop yang ada kat atas tu. Insyaallah, kalau aku boleh 8A PMR.. Usha suh papa beli salah 1 .. Huhuhu!

(p/s: Blackberry Torch 9800 pun nak jugaaaaaakk!)



No comments: