Friday, December 10, 2010

Nostalgia Jadi Budak Sekolah Rendah

Skang aku takde idea nak tulis entry pasal ape. Orang cakap, kalau idea tak datang, lebih baik jangan tulis entry. Sebab, nanti entry tu akan jadik bobelan dan monolog dalaman korang sendiri, yang membuatkan followers menyampah nak baca. Tapi takpe, insyaAllah entry ni tak bosan. Masa boring2 tadi, aku terbukak folder2 lama. Tetiba, ada satu folder gambar ni penuh dengan gambar aku dan kengkawan mase sekolah rendah dulu. So, kali ni, aku akan tunjukkan beberapa gambar mase still jadik budak dulu2.. Bila lagi korang boleh tengok kan? Kat FB takde pun aku upload.

kita mula ngan pics nih.. mase darjah 4.. any comment??
(lencana + tanda nama kat mana budak?)
mirah n bahiyah..
(masa kecik2, mane heran pasal tudung kan?)

bebudak laki
(yg kini sudah menjadi hero di sekolah menengah masing2)

mizan n asyraf
( yg jadik pujaan ramai kt SBP n MRSM skang)

muzakkir n aniq
( skang dua2 dah jadik chubby)

amirul n firas
(sorang di Maahad, sorang di SMIP)

nadia aqma dengan pinggan kt atas kepala sambil menggigit sudu?
(time jamuan kott)

aisyah..
(dan tidak ketinggalan 3 orang sibuk nak interframe kat blakang)

cik dayah kite.
 (aku takmo pun snap gamba die tapi die tetiba
bangun dan senyum, so, TERpaksa snap laa..)
bawak yoyo kt sekolah ehh? jutaria kt blakang nuh.. ape laa

1/2 dewan berpaling taktala aku nak snap gamba..
*femes sekejap*

sir Aziz tu!! (feveret ramai)

yg tu 1st crush sy... OOOOPS! APA DIA?

again, nadia n aisyah

At first, memang aku tergelak guling2 mase tengok pics2 nih. Teringat memori2 zaman dulu mase kat sekolah rendah. Serious, aku rindu kuasa 100 ngan korang semua. Skang pun, korang dah banyak berubah, yang tinggi jadi rendah, yang kurus jadi chubby, yang pendiam jadi handsome, yang pemalu terus pemalu dan pelbagai yang lagi yang dah berubah. Ingat jugak dulu, time kena denda berdiri satu kelas, kena marah ngan cikgu, satu kelas bawak mainan, berlari berkejaran macam dalam filem hindustan, main lompat tali tetiba jatuh habis berdarah hidung pastu heboh satu blok sekolah dan bla3 lagi lahh...

Okeyh, setakat itu saje untuk entry kali ni. Kalau aku terjumpa lagi pics2 "bersejarah" cenggini, InsyaAllah aku akan upload kat blogger lagi kay..! Tunggu2..


Kalau gambar korang ada kat atas tu, jangan marah ehh. Jangan lak nak serang aku kat rumah esok. Nanti tak pasal Zakiah Anas (Hanis Zalikha pun takpe)  mari buat liputan kat rumah aku kang. Anyway, aku harap korang akan berjaya dalam setiap perkara yang korang lakukan, biarpun kita dah berpisah agak lama. Ha, satu lagi.. Kalau korang nak buat reunion, make sure ajak aku tau, nak jumpa ngan geng2 nih, okeyh..! 

IN MEMORY OF 3,4,5 & 6 DELIMA, SK PENGKALAN CHEPA
2004- 2007

OK, TAMAT.. 

*Hujan kat luar dah berhenti*



5 comments:

izyan nasuha said...

hakhakhak!! amal men lompat tali??? ouch!!

Amal Azraai Azuha said...

mcm dio tok main maso drjh 3.. izyan gakk

A.D.A.M. said...

Kenangan ni waktu zmn2 cmnie. .:)

Amal Azraai Azuha said...

ya,, priceless

ainur said...

"main lompat tali tetiba jatuh habis berdarah hidung pastu heboh satu blok sekolah"

amal, aq ingat lagi hok ni..keno siku sapo eh hari tu, firas ko sapo..

panik gilo kot maso tu.. Hahahaha