Sunday, March 13, 2011

pengalaman diganggu "MAKHLUK HALUS" masa buat Add Math!

Salam dan salam menyalam korang semua....,

Makhluk halus? Az rasa dah tak perlu dah nak explain long wide pasal benda idop yang glamour nihh. Sure korang dah kenal dan tahu pasal ni kan. Tapi kan, pernah tak korang melalui pengalaman sebenar, face-to-face ngan makhluk ni? Sibuk jo tanyo orangg, aku ni macamlaaa pernahh.. Eh eh pernah laa dong, kalau tak, aku takde laa nak tulis title entry blog camtu.. Ngerti nggak sih?

"otak anda akan beroperasi  pada tahap maksima serta merta sejurus
 anda membuka cover ini"- buku tu yang habaq kat aku

Tersebutlahh kisahhhh, padaaa suatu tengah malam yang nirmalaaaa *nada syair ya anak2*.. Aku dop menghadap buku Add Math. Tengah buat exercise yang cikgu Mazliza kasi as holiday assignment. Masa tu memang sunyi, orang lain pun dah pakat bizi tengah produce abjad Z. Aku jo tengah produce abjad D. D stand for diligent yaa anak2. Time sunyi camni laa, baru leh aku fokus seratusperatus.

Q1 takleh jawab nampaknya

Soalan pun, perghh, susah bebeno yaa adik kakok! Cikgu kasi himpunan soalan2 SBP 2008. Lepas tulis jalan kira, kalau salah, erase balik, pastu belek buku rujukan, semak answers- camtulah sampai lepas pukul 12 malam. Tak terperasan punya tengah tekun buat. Pastu kann, tetiba aku rasa pelik semacam jek. Tindakan reflexnya, tetiba bulu kaki roma aku meremang dengan gemilang sekali. Eiii, serammmmm sejuk. Aku menunduk,dan aku takmo pandang depan lagi dahh sebab kurasakan something *macam Eqbal Zack punya blog quote jo bunyik*..

Pastu kan..

=
=
=
=
=
=
=
Aku menggagahkan muscle tissue area tengkuk aku untuk mendongak..
=
=
=
=
=
=
Tapi nerve cell area tengkuk aku hang kejap, mungkin aku takut sangat time tu.
*okey2, nerve cell dah re-boot balik dahh*
=
=
=
=
=
Dan tetibaaaaaaaaaa........

=
=
=
=
=
=
=

RAWRRRRRRRRRRR!!!!!
*sila jerit kuat2 secara berjemaah skang*



anak kucing kakak aku punya tetiba mencemar duli memunculkan diri kat depan aku,

dan aku pun,


tetiba buat2 pengsan atas alasan nak bagi si Min Hoo *nama anak kucing* tu panik tetiba. tapi Min Hoo takde respons langsung. Ok, sandiwara FAIL.

Fuhhh, anak kucing punya pasal..! Datang dari mane lak kitten chomel sorang nih.  Buat kejut aku jo. Dahlaa lompat terkam gaya bebas atas exam pad Add Math aku. Mujur jo tak koyak, kalau takk, nahas ngko wahai Min Hoo wehh. Ok ahh, sebab hang  buat aku terkejut berok dengan sukses sekali, hang kena teman aku studi Add Math malam ni okay. Set?

tengok, tak pasal kena teman aku buat homework..

So, camner korang, suspens tak? Az gurau2 jo. Kali ni, jumpo makhluk halus anak kucing. Halus laa, still 1 bulan. Tapi kalau jumpo makhluk halus yang real punya, ntah laaa. Tapi harap2 nya, tak perlu lahh nak jumpa2 kot. Kan kan?


Oh ya, pastu sesi pembelajaran Add Maths terbantut sebab tetiba TERtidur tanpa sedar. *aku malas nak buat dah sebetulnya* . Okay, stakat tu je lahh dulu kisah pengalaman diganggu makhluk halus masa buat Add Math ni.

Sekian sahaja daripada  saya, kita kembali ke Sri Pentas TV3..


Yang ni satu lagi kes misteri. Az pi tido. Patu bangun esok hari tetiba mata Az jadik camni:

tapi nenek Az cakap, "grandson, u looks sexy, dude"
Pasal ape jadi camni ehh? Teori aku- Princess mane satu lak yang kiss aku malam tu hah? 
Teori korang pulak??

10 comments:

Amirah Idris said...

sungguh halus ye haiwan itu. sehalus amoeba.

m4st3rD'ViruZ said...

err.. sry for inconvenience. soalan no 4 salah la azraai.
let y = m + 3x
awatnya ag wat 3x = m-y??
actually :
3x = y-m.

jwpan yg ag dapat betul ka?

taib idzomuddin said...

waa...mmg halus la...
add math form 4 susah la...form5 lg senang

Blogger Berkaca Mata said...

sy ingat amal pakai celak.. kuikuikui

Amal Azraai Azuha said...

@ AMIRAH IDRIS

Ameoba je? paramecium? sperm?

Amal Azraai Azuha said...

@ M4DT3RD'VIRUZ

Em, betol2, aku salah tengok. Patutlaaa tak boleh jawab soalan 4..

eh eh hang ni HILMI HAMZAH BADLISHAH TU KANNNNNNNNNNN???!

Amal Azraai Azuha said...

@ TAIB IDZOMUDDIN

Hah? camtu ke lak? fuhh, kena struggle gila2 ahh ni!

Amal Azraai Azuha said...

@BLOGGER BERKACA MATA

Uik? celak pun tak kenal... ape tuh? pakai kat kaki ke?

zzz said...

hal kecil pun nak kecoh ke!!! noob...

Amal Azraai Azuha said...

@zzz

ohh, teramat perlu gitu.. ehh kejap, ada sesape cakap yg ni BELOG HAK MILIK AKU?

sorry 4 the inconvenience caused