Sunday, May 27, 2012

What's so vogueh in May?

Hoo haai !

Punyalah berhabook belog ni sampai kena sental ngan ajaz fabolloso baru aku tahu nak tulis gebang benda apa. Ehh sapa kata yang aku ni takmo tulis belog dah. Yang jadi prob coz isk iskk lepas dua bulan baru boleh bukak belog balekk.. Sungguh sadis kuasa tera. Finally the month of May come to an end. So benda vogueh apaa yang terjadik sepanjang bulan nie? 

7th May onwards - PPT

Or stands for PEPERIKSAN PERTENGAHAN TAHUN. Exam pun u kate vogueh? Even for sure orang lain yang normal takkan klasifikasikan benda nih as benda vogueh, tapi aku tetap nak list jugak. Eh nak cakap aku abnormal lah nie?

So 3 minggu stret ni memang tension, letih, tak cukuip tidoq, dan segala bagai pakej exam tu offer. Bangun pagi, bukak buku. Berator tunggu turn bilik air, bukak xpress note dalam plastik. Time makan, flashback physics definition sampai tergigit cabai meraung tak bermelodi pun. Fuhh, exam punya pasal..


Overall semua subjects okey jer laa, tapi for Physics ngan Chemistry tu buat aku tension jugak... Memanglaa kita dah baca habis semua, tapi kadang tu soklan dia belit punya belit sampai terblit-belit dendrite aku punya pasal. Tu tak kira lagi skema jawapan dia tu nak camner.. Takder tu salah, tulis ni, kena potong markah dan bla3.. So exam kali ni target 7A 3B. B tu lak aku rasa Chemistry, Physics ngan Add Maths. Hope so lahh kan..

16th May - Teacher's Day Celebration

banner khas dr batch kami

Hari paling bahagia buat cikgu coz hari ni  akan dapat hadiah bertimbun. Time ni prefects skali ngan PRS, PSS ngan BADAR yang organize. Even preparation just ala kadar & last minute jek aku tengok, tapi event tahun ni going on ngan havoc skali.

musical chair.. acara rasmi hari guru sedunia 

Time buat telematch ni paling syok. Time ni lah kita leh tengok betapa cekal tekadnya cikgu sains kubang pasu berebut kerusi yang ada noh. Yang sampai tergolek atas school piazza berebut kerusi pun adaa. Wahh tudia semangat betoi cikgu2 kami nak dapat hamper bernilai 30 hinggit tajaan supermarket Aneka. Ehh memandai jaa aku nih.

yeah dan lagi nak posing bagai..

Tapi time main lambung kain basah ni kemuncak telematch tu. Main benda ni kena ikut rumah, so cikgu2 rumah reramai yang join. Tapi tengok2 aku pun terjoin skali jugak. Ahh ape nak kesah, main jelaa. Ade ke patut, aku lambung kain arah lain, cikgu yang nak sambut kain tu duk arah lain, mana tak semua orang habis basah..?

            haah tudia main lambung kain ngan PK HEM.. hang hadooo?

Lepas habis basah tu lak, masuk dewan balik for the performances. Ngan depa tu baru prektis semalam, tapi show depa tu still gempak jugak! Syaqib and the geng perform tarian Zapin (huwargh naseb baik bukan ayam didik lagik), meanwhile Epul and the gang buat sketsa lawak yang betoi2 lawak. Okey award untuk depa pliz..



Hari tu gak geng KR & PKR tiap rumah diberi honour untuk announce grammy awards KUPSIS punya version. Punyalah students KUPSIS berhempas pulas nak vote cikgu tersayang. Aku ngan PKR aku kena present awards "Grammy Ultimate Teacher Choice Award' ngan "Guru serba boleh". Anyway congratz kat cikgu Velson ngan tuan Pengetua sebab menang katogeri nih. Eishh aku bila lagi?

baju aku basah lagi lahh time nih

23rd May - Cross Country Championship

huwarghh LAMDA LEGION  mai dahhh..!

Yang ni battle of the sporthouses for the second time of the year. Punya lah petang2 tu terpekik-pekik si KR n PKR buat announcement soh pi turun prektis pusing skolah doploh round. Pastu the night before tu plak terlolong-lolong tengah hostel piazza duk berlatih cheer rumah, sampai habis suara persis Adam Levine aku nih.

What's ur lucky number?
Hampa ghumah mana? Awat sesat mai sinih?

Pagi tu lakk, lepas warming-up ngan lawan sorak2 ngan rumah lain atas padang, so tibalah time nak lari. Punyalah eksaited nak lari sampai nombor aku pakai pun terbalik 180 degree. Amboi saja takmao habaq kat cheq, nak bagi aku maluu lettuw. Running route tu lak kejap masuk jalan kampung tu, keluar simpang ni, eh ehh tetiba sampai kat skolah balek? Nasib baik jugak dapat top 20, bolehlah sumbang 1 point kat rumah terchintaa.. Aik 1 point jakk?

depa top 8 dapatlaa medal.. aku?

cikgu adzmi pun ade gak... ghumah lain ade kaa?

Time nak annouce rumah terbaik untuk merentas desa nilah paling tension. Tambah lagi ngan pekikan cheer enam buah rumah atas astaka tuh. Naseb baik plak astaka tu tak runtuh gedebom cam highland towers. Tup tup cikgu annouce result ehh, rumah aku tak masuk top 3 pon..? Ahakz nak buat camner, time ni takde rezeki. As a KR, serius aku rasa frust tapi takde lah sampai frust menungging hatta menggolek bagai. Chillax cam slalu. BTW, congratz kat rumah SIGMA CLANZ coz jadi juara bertahan for two consecutive years! Amboi bahagia lah si Safwan ngan Awin ni noh..

sampai finish line pun dan lagik nak posing entah paper

24th May - BBM!

Bukan blackberry messenger, tapi Balik BerMalam. Cuti dua minggu weyy, sapaa tak enjoy sakan. Ehh kejap, term 'enjoy sakan' amat tidak appropriate nak guna sebab mak ooi homework, as usual lah kan, bertimbun cam gunung Jerai. Lagipun dah dua bulan tak jumpa mak bapak nun jauh di New Castle, punyalah eksaited sampai balik rumah baru tersedaq,... "cheq tertinggal 1/2 homework kat skolahhhhh!". Eish apa nak jadi ngan si penerus nusa bangsa melayu nih..


2 comments:

awatif mohsin said...

gmbaq kat sawah padi x dak!~hahaha!

Amal Azraai Azuha said...

@AWATIF MUHSIN

gegey arh... Time tu aku lari, hampa tu lak duk bersidai kat tepi bendang