Tuesday, June 05, 2012

Essay of the day

As-salam and bid a pleasant day...

Tulis essay? Sape kata nak tulis essay tu satu benda yang tak seronok? Ehh sapa kata..? Tok wan aku pun ceria bahagia jaa tulis essay Nippon-go time zaman jepung dedulu. Time ni lah kita leh express semua benda yang kita nak cakap tu keluar. Tambah lagi essay BI yang tajuknya agak open. Nak melalut merapu ke sana ke mari bagai ehh tak jadik masalah bagi teachers ngan madam kat skolah kan? 

Nak tulis pun tulis jugak ehh tapi camner kalau essay yang kita tulis tu jadik teramatlah mengarut? Tulaa imaginasi tinggi tak hengat. Nak jadikan cerita, hari tu teacher kelas aku ade bagi hand-out pasal story completion. So tanpa banyak songeh, terus kami buat. Pastu lepas siap tiba lah time presentation. Habes manusia dalam kelas tu berebut nak present, tup-tup tetiba sorang mamat ni terpilih nak baca essay dia.

So nilah essay mamat sorang tuh:
* klik pic untuk tumbesaran tak terbantut

tragisnya critak leh buat muvi FD 6 pulak

aduh kecian kat nenek sorang nih, sayor punya pasal

anjing pun jadik mangsa keadaan..?


Kesannya, habes satu kelas tergelak tak sudah..

eish depa ni gelak ala cover sopan pulak

haa manirah telan pen teroih

Haa lupa nak bagitau sapa punya essay lah ni.. Tak lain, tak bukan si Azrul Azim lahh. Mamat ni memang berimaginasi tinggi betul. Dia ni jugak special sebab suka kat benda aneh, kejam dan eksterim. Selalu laa jugak lukis entiti yang berunsurkan darah, zombi, muvi Saw dan sepisisnya. 

adooi anak murid aku awat jadi camni?

cewahh tekad terserlahh...

Okey lah jugak kan. Kalau satu kelas buat essay serius jer, tak syok lah pulak kan. Cekgu pun aiyoyo naik boring mengadap essay budak skema doploh jam sehari. Memang orang unik diperlukan time cenggini. Hah, nak tau lagi kesah bebudak aneh bin tan sri pelik dalam kelas aku ni, dah jangan buat muka seposen rupiah, bukak jaa belog mamat nih:


*ehh Caqib aku promote dah belog kau, share aku manooo!



No comments: